پاداش نقدی سازمان جهانی دو و میدانی برای برندگان مدال طلا در المپیک

پاداش نقدی سازمان جهانی دو و میدانی برای برندگان مدال طلا در رشته دو و میدانی 50000 دلار اعلام شد.

پاداش نقدی سازمان جهانی دو و میدانی برای برندگان مدال طلا در المپیک1

پاداش نقدی برای ورزشکاران دو و میدانی که در المپیک طلا بگیرند 50000 هزار دلار خواهد بود که از جانب سازمان جهانی دو و میدانی اهداد می شود.

این سازمان با انجام این کار به اولین فدراسیون بین‌المللی تبدیل می‌شود که مستقیماً به مدال‌آوران المپیک جایزه نقدی می‌دهد. مجموعه جایزه دو و میدانی برای سال ۲۰۲۴ برای ۴۸ رویداد مردان و زنان، که شامل مسابقات دو و میدانی مانند دوی ۱۰۰ متر، پرش با چوب و پرتاب نیزه، در کنار مسابقات جاده‌ای مانند ماراتن است، ۲.۴ میلیون دلار است.

پاداش نقدی سازمان جهانی دو و میدانی برای برندگان مدال طلا در المپیک

این سازمان در مورد بازی‌های المپیک ۲۰۲۸ لس‌آنجلس هم اعلام کرده به همه مدال آوران جوایز نقدی اهداد می کند و جزئیات در آستانه شروع رقابت‌ها اعلام خواهد شد.

به گزارش گاردین، برخی نگران این موضوع هستند که پرداخت ۵۰۰۰۰ دلار به هر دارنده مدال طلای دوومیدانی به روحیه المپیک آسیب برساند. اما سباستین کو، رئیس سازمان جهانی دو و میدانی که کاندیدای ریاست کمیته بین‌المللی المپیک است، این موضوع را رد کرد. به هر حال ورزشکاران برتر برای شرکت در بازی‌ها از اسپانسرها پول دریافت می‌کنند، و همچنین ۶۰ درصد کمیته‌های ملی المپیک به ورزشکاران خود پاداش نیز می‌دهند.

, ,
فهرست