ناصر العطیه امیدوار به کسب اولین طلای انفرادی در تیراندازی

ناصر العطیه
اولین طلای انفرادی در تیراندازی

ناصر العطیه، ورزشکار قطری، در آستانه شروع مسابقات تیراندازی بازی‌های آسیایی هانگژو 2022 گفت که امیدوار است به اولین طلای انفرادی خود در این رشته دست پیدا کند.

ناصر العطیه که دو مدال طلا در تیراندازی تیمی در بوسان 2002 و گوانگژو 2010 دارد و در المپیک لندن در سال 2012 نیز مدال برنز را کسب کرده، در گفت‌وگویی به شبکه beIN Sports قطر گفت: اگر همه بازی‌ها تیمی بودند، از همه آسیایی‌ها پیشی می‌گرفتیم، اما شرایط امروز متفاوت است. در بین رقبا کویت، چین و تایپه حضور دارند و هوا بین رطوبت، باران و سرما در نوسان است. با این حال روز سه‌شنبه، ما روی مسابقات تمرکز خواهیم کرد.

ناصر العطیه که 52 سال سن دارد، علاوه بر موفقیت‌هایش در تیراندازی با کمان و اسب‌سواری، در ورزش‌های مکانیکی نیز فوق‌العاده ظاهر شده است. او بین سال‌های 2011 تا 2023 پنج بار عنوان قهرمانی رالی صحرای داکار را به دست آورد و رکورد تعداد قهرمانی در مسابقات رالی خاورمیانه (18) را در اختیار دارد.

العطیه در سال 2006 با سوبارو موفق به کسب سه عنوان جهانی در رده‌ خودروهای تولیدی (BWRC) شد و سپس توانست با فورد و سپس اشکودا (WRC2) در سال‌های 2014 و 2015 نیز این عناوین را تکرار کند.

فهرست